آخرین اخبار
کد مطلب: 125453
عقب‌نشيني روحاني از اظهاراتش درباره «جواز نقد امام معصوم»
تاریخ انتشار : 1396/10/26 08:19:32
نمایش : 2679
دفتر رئيس‌جمهور ضمن تکذيب انتساب اين جمله به رييس‌جمهور که "امام زمان(عج) هم قابل نقد است"، تأکيد کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبياء و ائمه معصومين(ع) از مسلمات قطعي تشيع است.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از  راه دانا؛ دفتر حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور در واکنش به برخي حاشيه‌سازي‌هاي کذب پيرامون سخنراني رييس‌جمهور در ديدار وزير و مسئولان وزارت امور اقتصادي و دارايي، ضمن تکذيب انتساب اين جمله به رييس جمهور که "امام زمان(عج) هم قابل نقد است"، تأکيد کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبياء و ائمه معصومين(ع) از مسلمات قطعي تشيع است.

در اين اطلاعيه از اصحاب رسانه، سياسيون، تريبون‌داران، خطبا و خصوصاً علماي ارجمند و فضلاي محترم درخواست شده تا پيش از آنکه مطالب تحريف‌شده و بعضاً هدفمند برخي چهره‌هاي سياسي در رسانه‌ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بيان‌شده از سوي رئيس جمهور رجوع کنند.

متن اطلاعيه دفتر رييس جمهور که روز دوشنبه منتشر شد، به اين شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحيم

  در پي برخي حاشيه‌سازي‌ها پيرامون سخنراني رياست محترم جمهوري در ديدار وزير و معاونان وزارت امور اقتصادي و دارايي (مورخ 18 دي ماه سال 96) به‌اطلاع مي‌رساند: مطالبي همچون «قابل نقد بودن معصومين عليهم السلام» که با تقطيع و تحريف هدفمند جملات رئيس‌جمهور، ابتدائاً از سوي يک چهره سياسي بيان شد و متأسفانه زمينه‌ساز قضاوت و موضع‌گيري گروهي از رسانه‌ها، اشخاص و برخي تشکل‌هاي حوزوي گرديد؛ کاملاً کذب است و از جمله، به هيچ عنوان عبارت "امام زمان(عج) هم قابل نقد است" نه در سخنان ايشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط مي‌باشد. بديهي است باور و اعتقاد به عصمت انبياء و معصومين عليهم السلام از مسلمات قطعي مذهب تشيع است.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در بخشي از سخنراني مورد نظر (که متن و فيلم کامل آن نيز در پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري منتشر شده و موجود است) به‌وضوح از ضرورت تحمل نقد در حکومت سخن مي‌گويند و به‌عنوان شاهد مثال تأکيد مي‌کنند که حتي در دوره حکومت معصومين عليهم السلام هم آن بزرگواران به مردم اجازه مي‌دادند نظرات و نقدهاي خود را مطرح کنند.

اين نکته بيانگر سعه صدر، بزرگواري و تحمل در مشي حکمراني معصومين و پذيرش نقد مردم و اظهارنظر آنها نسبت به اجزاي حاکميت و نه معصوم(ع) است. اين جملات علاوه بر اينکه قرائن تاريخي، فقهي و کلامي بسياري دارد، به‌معناي قابل نقد بودن معصومين(ع) نبوده و اين‌گونه نيز قابل استنباط نيست.

از اصحاب رسانه، سياسيون، تريبون‌داران، خطبا و خصوصاً علماي ارجمند و فضلاي محترم حوزوي انتظار مي‌رود پيش از آنکه مطالب تحريف‌شده و بعضاً هدفمند برخي چهره‌هاي سياسي در رسانه‌ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بيان‌شده از سوي رئيس جمهور (که به‌راحتي از طريق پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري president.ir در دسترس است) رجوع فرمايند که پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) فرمود: «انّي بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق».

به گزارش تسنيم، تکذيبيه دفتر رئيس‌جمهور درحالي است که مرور چندباره فيلم اظهارات روحاني، مضموني غير از آنچه را از سخنان ايشان برداشت شده بود به ذهن متبادر نمي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس